Ændringer i forbrugeradfærd ved mobil shopping

Danskerne handler mobilt

Den mobile e-handel nærmer sig 50%, og forbrugernes krav til webshops stiger kontinuerligt. Det er ikke længere kun de unge, som benytter sig af mobilen når de handler. Også de ældre segmenter er kommet på banen, og i 2016 så man den største stigning i mobil e-handel blandt de 55-65 årige – en stigning på ikke mindre end 10%. Det er dog stadig de yngre segmenter, der handler mest, mens det er de 25-54 årige, som stiller de højeste krav til de webshops de handler i.

Tilpas shoppen til mobil eller tab omsætning
Danskerne har for alvor vænnet sig til at handle fra deres mobiler, og hvis ikke webshops understøtter formatet, risikerer de at tabe omsætning. Hele 39% af de danske online- forbrugere har nemlig prøvet at afbryde et køb og 36% har afbrudt fordi webshoppen ikke var mobiloptimeret.

Det er alfa og omega at webshops holder øje med udviklingen og sørger for at tilpasse sig efter forbrugernes præferencer. Procentdelen af forbrugere som har afbrudt et køb er stadig høj, og er et udtryk for, at dine kunder finder andre steder at handle, hvis ikke din webshop lever op til deres krav og forventninger